Fotorelacja z wycieczki do Warszawy

Wycieczka do Warszawy

8 lutego 2024 r. uczniowie klasy 3TE, 3TM i 5TM z Zespołu Szkół Mechaniczno-Elektrycznych w Ełku uczestniczyli w wycieczce do Warszawy, która w swoim programie obejmowała zwiedzanie Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN oraz spektakl „Zemsta” na deskach teatru OCH.

W muzeum uczniowie zapoznali się z wystawą „1000 lat historii Żydów polskich”, która przeprowadziła zwiedzających przez tysiąc lat historii Żydów polskich. Zapoznając z opowieściami o królach, wynalazcach, myślicielach i przemysłowcach. O żydowskich świętach, obyczajach, religii i kulturze. O miłości, przyjaźni, poświęceniu i walce. O życiu znanym z kronik i gazet. I o tym znanym z ulicy w żydowskich dzielnicach. Wystawa składała się z ośmiu galerii, która zapoznała zwiedzających z kolejnymi etapy historii: od legend o przybyciu Żydów na ziemie polskie, przez rozwój przemysłu i handlu, po czas Zagłady i współczesność. Wystawy stałe to przede wszystkim unikatowe zbiory, rekonstrukcje i multimedia, które pozwoliły uczniom wejść do świata już nieistniejącego i zniszczonego.

Kolejnym punktem wycieczki było obejrzenie spektaklu „Zemsta” w teatrze OCH Spektakl w absolutnie brawurowej obsadzie, tj. Cezary Żak, Artur Barciś, Viola Arlak oraz Grzegorz Warchoł, zachwycała i bawiła. Wspaniała kreacja aktorska zapoznała uczniów z arcydziełem polskiej literatury, które nie pozostaje jedynie klasyką komedii. Mieliśmy możliwość poznania elementów komizmu sytuacyjnego, przerysowanych postaci i humoru słownego. „Zemsta” jest także jedną z najbardziej krytycznych utworów o polskości, która w szyderczy i przecież nadal aktualny sposób wyśmiewa narodowe przywary i słabostki.

Celem wycieczki było m.in. rozbudzenie zainteresowania kulturą oraz wyzwalanie pozytywnych uczuć i emocji. Ogromne wrażenie na uczniach wywarła sceneria oraz aktorzy i kostiumy. Nie mogli oderwać oczu od tego, co działo się na scenie teatru. Pełni uśmiechu i rozbawienia opuszczali teatr.

Wizyta w muzeum i kontakt z eksponatami poszerzył wiedzę oraz świadomość w zakresie historycznym, umożliwiła wzbudzenie potrzeby obcowania z zabytkami historycznymi. Stworzyła się również wśród uczniów umiejętność odczytywania treści zawartych w poszczególnych eksponatach i ekspozycjach muzealnych. Taka lekcja historii uświadomiła także rozmiar tragedii dokonanej na ludziach podczas II wojny światowej.

Opracowała: Monika Czerepko-Żukowska

Skip to content